TERVISE KÜSIMUSTE LAHENDUS ALGAB OMA PEREÕEST JA PEREARSTIST

Nõuandetelefon 1220

 Perearsti nõuandetelefon on kõige kiirem, tõhusam ja odavam koht, kust otsida abi, kui Te ei saa oma perearsti kätte. Päevas tehakse numbril 1220 keskmiselt 700 kõnet, viirushaiguste hooajal tuhatkond kõnet. Enamasti küsivad nõu need, kes olid viimati haiged umbes 10 aastat tagasi, kuid ka need, kes teavad hästi, mida teha, kuid tahavad kindluse mõttes üle küsida, kas tegid õigesti ja võiksid veel midagi teha. Inimestel on vaja kindlustunnet, et nad on teinud oma tervise heaks kõik vajaliku.

 Numbril 1220 tasub helistada kõigi teemade puhul, mis on seotud meditsiiniga. Nõu võib küsida ka selliste pisiasjade kohta, millega oma arsti ei julgeta tüüdata või mida häbenetakse küsida.

 Kui Te pole kindel, kas pöörduda oma tervisehädaga arsti poole või mitte, siis võite kõigepealt otsida abi nõuandetelefonilt. Kui tulete haiglast või eriarsti vastuvõtult ja midagi jäi arusaamatuks, siis võite samuti küsida nõu numbril 1220.

 Peamised probleemid, mille puhul inimesed helistavad, on viirushaigused, palavik ja vererõhk. Palju helistatakse ka väikelaste probleemide pärast, näiteks sünnitusmajast äsja koju saanud vanemad küsivad eri nõuandeid.

Teave nõuandetelefoni 1220 kohta

  • Perearsti nõuandetelefon 1220 on üleriigiline telefon, kust saab meditsiinilist nõu ööpäev läbi nii eesti kui ka vene keeles.
  • Numbrilt 1220 saab nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ja vajaduse korral infot tervishoiukorralduse kohta.
  • Sellele numbrile ööpäev läbi vastamisega on vahetuvalt seotud 17 arsti ja 14 õde.
  • Nõuandetelefonil võib helistada, kui oma perearsti ei ole võimalik kätte saada; kui terviseprobleem ei ole nii raske, et peaks perearsti poole pöörduma; kui inimene asub mõnes teises maakonnas ja ei saa oma perearsti külastada.
  • Lauatelefonilt helistades saab viis minutit tasuta rääkida, edasi kehtib kohaliku kõne hind. Mobiiltelefonilt helistades kehtib kõne algusest paketipõhine minutihind.
  • Välismaalt helistades on number +372 630 4107.

Teenust rahastab Eesti Haigekassa.

Mida helistamisel arvestada

  • Helistada võivad kõik, olenemata ravikindlustuse olemasolust.
  • Helistaja isik jääb anonüümseks.
  • Nõu antakse nii eesti kui ka vene keeles.
  • Helistamisel kuulete kõigepealt sissejuhatavat teksti, seejärel saate ühenduse numbriga 1220.
  • Kui helistajaid on palju, siis suunatakse kõne ooterežiimile. Kui Teie küsimus ei ole kiireloomuline, siis võite ootamise asemel mõne aja pärast uuesti helistada.
  • Selleks, et saaksite kohe ja täpselt vastata, tuletage enne helistamist meelde, milliseid ravimeid Te pidevalt võtate.
  • Enne helistamist tuleks võimalusel mõõta ka oma vererõhku või palavikku, sest nii saab nõustaja abivajaja tervislikust seisundist parema ülevaate ja oskab asjakohaseid soovitusi anda.
  • Helistajal võiks käeulatuses olla paber ja pliiats ning ka tarvitatavad ravimid, mis on parajasti kodus olemas.

 Tagasi klippide juurde